hoe bewaren jullie jullie kaartjes? |
Gepost
door : elke
Op: 29/10/2005 16:01 |
Hoi! Zoals jullie (misschien) wel weten, verzamel ik nog niet zo heel lang kaartjes. Nu ongeveer een jaar denk ik. Ik heb wel al het één en ander bij elkaar verzameld en wil nu een systeem hebben om ze allemaal mooi te bewaren. Momenteel zitten ze in kartonnen dozen die mijn vader meebrengt voor me. Maar dat is echt niet handig. Wil je bijvoorbeeld een kaartje bekijken, moet je de hele doos uitladen en dan weet je nog niet of het kaartje wel in dié doos zit haha, ja, ik erger me er wel aan de laatste tijd. Dus, dames, leuke tips gevraagd! Ik ben nu net in de Hema geweest in Hulst en heb daar al enkele "probeersels" gekocht. Ik heb meegebracht: 1 pakje zwarte insteekhoezen, die je in een ringmap kan doen (maar ze hadden daar bv. niet de vierkante vorm van ...), 1 pakje witte fotobladen (kan je open doen en weer sluiten en je kaartje kan je er altijd weer uitnemen), en dan heb ik ook nog fotohoekjes gekocht (zo kan ik ze bv. op witte bladen vastmaken, zonder dat de kaartjes vastzitten). Ik ben wel op zoek naar een systeem, zodat de kaartjes altijd weer los kunnen (dus niet vastkleven met plakband, tape .... daar hou ik niet van). Groetjes ! |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2][3][4][5] |
|
Gepost door:
Saïma Op: 29/10/2005 21:35 |
|
Hoi Elke Ik gebruik de witte mappen EXTRA BREED, 23 rings, van de HEMA en de fotobladen van de HEMA. De staande kaartjes plak ik per 4 op een pagina zie: ![]() De vierkante kaartjes plak ik per 2 op een pagina en de liggende kaartjes per 3 op een pagina. Bij grotere dwarse kaartjes plak ik 2 staande kaartjes en daaronder dan het liggende kaartje: ![]() Als lijm gebruik ik FOTOLIJM, hiermee zijn de kaartjes ook zeer goed mee te verwijderen! Want het komt nogal eens voor dat ik toch 2 kaartjes bij elkaar wil plakken.. (bijv. 2 Joeykaartjes met dezelfde geboortedatum). Verder plak ik de geboortekaartjes met de namen op jaartal! EN de meerlingen daarvan apart en de bijzondere kaartjes daarvan apart. Al met al, kijk eens HIER: http://home.hetnet.nl/~brandweerman/index.htm Dan kan je al heeeeel wat kaartjes zien! Erg leuke topic! Ik hou niet van insteekhoezen, want dan kan je de binnenkant zo lastig zien... Ik moet de kaartjes kunnen inkijken!! (De kaartjes van Angelique lemmens heb ik wel in insteekhoezen, omdat ze niet inplakbaar zijn, das zonde!! ) Maar ben ook benieuwd naar jullie verhalen! Groetjes Saïma |
Gepost door:
ilse de vrieze Op: 30/10/2005 15:46 |
|
hoi, Ik bewaar de kleinere kaartjes in hema mappen waar je 4 foto's in kunt steken en ook plak ik met 2 plakkers de wat grotere kaarten op zwqarte hema-fotobladen met van dat pergamentpapier ( of hoe dat ook weer heet) lEUK OM VAN ELKAAR TIPS TE KRIJGEN. oOK VIA AUDREY'S CLUB HEB IK DAAR IN T VERLEDEN AL VEEL VAN OPGESTOKEN. GROETJES, ILSE |
Gepost door:
elke Op: 30/10/2005 17:23 |
|
Hallo! Ik ben deze namiddag even druk bezig geweest met het "uittesten" van de opberg systemen, en wat is er uit de bus gekomen???? ![]() Ik kreeg het direct op mijn zenuwen van die zwarte insteekhoezen. De kaartjes vielen er altijd weer uit ! En ze zijn er ook niet in verschillende formaten (bijvoorbeeld voor de vierkante kaartjes) dus die zijn nu "gedegradeerd", ik zal er mijn dubbele kaartjes in stoppen ![]() ![]() Groetjes ! http://groups.msn.com/verzamelenvangeboortekaartjes |
Gepost door:
Saïma Op: 30/10/2005 18:05 |
|
Hoi Elke, waarmee plak jij die geboortekaartjes dan op?? Fotohoekjes lijken mij dus helemaaaaaaaaaaaaaaal niets... want daar vallen ze uit.. Maar hebben ze in België geen fotobladen dan????? Ilse, leuk, je reactie, maar hoe kijk jij je kaartjes dan in?? Of gaat het bij jou alleen om de voorkant?? Groetjes Saïma |
Gepost door:
elke Op: 30/10/2005 18:47 |
|
hoi saïma, jah, het zijn een soort van dik kartonnen bladeren waarop een klein laagje "plak" hangt, erover is een dun doorzichtig velletje. dat trek je los, dan kleef je het kaartje op de "plak", en dan doe je het velletje weer dicht. je kan het zoveel keer open en dicht doen als je zelf wil en de kaartjes kan je zo weer van de "plak" halen zonder beschadingen of plakresten. heel aangenaam ! bij ons hebben ze ook Hema winkels, maar ik moet ervoor naar Sint-Niklaas (half uur rijden, drukke stad, ver parkeren van de winkels...) en daardoor verkies ik om er in Hulst, Nederland om te gaan, is minder ver rijden en ik vind het daar ook wel aangenamer. Groetjes ! |
Gepost door:
Prima Saïma Op: 30/10/2005 21:07 |
|
Ja, ik ken die fotobladen die je bedoelt, daar zitten mijn kinderfoto's ook in... Maar dan kan je toch nog niet de kaartjes inkijken???? Ik vind het altijd juist leuk om ook de binnenkant van de kaartjes te zien,a nders kan ik net zo goed kaartje uit drukkerijboeken inplakken, dat verschil zie je toch niet......................................... (Zó zie ik dat natuurlijk weer...) |
Gepost door:
elke Op: 30/10/2005 23:09 |
|
Hoi! Jah, je kan de bladeren altijd open doen en dan kan je de binnenkant zien. Maar voor mij is dat nu niet zo belangrijk. Ik ben wel nog van plan bij elk kaartje een briefje te maken, met de naam vh kind en de geboortedatum enzo. Maar daar moet ik nog over nadenken. slaapwel ! |
Gepost door:
Nicky Op: 31/10/2005 20:22 |
|
mijn kaartjes zijn ongeveer het zelfde ingeplakt als die van saïma, in mappen, 4 of 3 kaartjes op een pagina, met fotolijm of met fotoplakkers ingeplakt... |
Gepost door:
Prima Saïma Op: 01/11/2005 10:32 |
|
Leuk om te lezen, Nicky!!! Makkelijk he! |
Gepost door:
elke Op: 11/11/2005 16:58 |
|
Neem eens een kijkje op mijn site. Bij "afbeeldingen" en dan thema "adoptie" is een deel van mijn adoptiekaartjes te bewonderen die momenteel al in mijn nieuwe systeem zitten gekleefd! Ik ben er nu toch wel trots op. Ze zitten netjes, als je het plasticje open doet kan je de kaartjes openen en lezen en overal zit een papiertje bij met de naam van het kindje en het geboorteland. Van sommige kindjes heb ik foto's, misschien stop ik ze er ook nog bij, dat weet ik nog niet zeker. http://groups.msn.com/verzamelenvangeboortekaartjes Groetjes ! |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2][3][4][5] |