Wet privacy.... |
Gepost
door : Saïma
Op: 07/07/2005 21:11 |
Hier mijn ervaring met een 'eigenaar' van een geboortekaartje... Hallo, Wat schetst mijn verbazing ons geboortekaartje staat op deze site zonder onze toestemming!!!!!!! Hoe komt u aan dit kaartje en van wie heeft deze gekregen?? Het kaartje is bedoeld voor familie en kennissen en niet voor dit soort verzamelingen. Graag zie ik ons kaartje retour!! en direct van deze site verwijderd. Het gaat om het kaartje van XXXXXXX het adres waar het kaartje naar toe moet is: XXXXXXXXX En ook Truus had een ervaring, die ze zelf hier mag plaatsen, als ze dat wil! Maar... WAT vinden we hier nou van ??? |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2] |
|
Gepost door:
anita Op: 07/07/2005 22:45 |
|
![]() En een aantal weken geleden had ik het ook weer. En met haar mail ik nog steeds en ze heeft mij ook het kaartje van haar andere kindje gestuurd. Zo kan het ook want ze mailde me dat ze zwanger was nu en dat ik het volgende kaartje ook tegemoet kan zien ![]() Groetjes Anita ![]() |
Gepost door:
Marloes Op: 08/07/2005 08:27 |
|
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Maar zelf zal ik ook wel raar staan te kijken als het kaartje van Jasper ergens op marktplaats zou staan. Het is inderdaad toch iets persoonlijks. Ik zou die persoon uitleggen hoe het verzamelen in elkaar zit en aanbieden het kaartje terug te geven. Groetjes Marloes. |
Gepost door:
Bianca K Op: 08/07/2005 08:56 |
|
Hallo Ik kan me ook voorstellen dat het bij ouders in het verkeerde keelgat schiet als hun kaartje voor grof geld wordt verkocht op marktplaats. En als ze het weer terug willen hebben, hebben ze daar gewoon recht op lijkt me. Ik denk dat we met zijn allen op de privacy moeten letten, dus alleen de voornaam en de geboortedatum, het is toch openbaar allemaal Groetjes, Bianca |
Gepost door:
Saïma Op: 08/07/2005 11:44 |
|
Ik heb ook het idee dat we officieel volgens de wet helemaal geen geboortekaartjes mogen verzamelen, laat staan invoeren in onze eigen pc's... want we hebben nu wel allemaal een lijst met persoonsgegevens in onze pc staan, die we ook rondmailen (...ruillijsten -> daar staan naam, achternaam, geboortedatum EN woonplaats op.... ) Maar goed, WIJ verzamelaars gaat het niet om de gegevens, maar om het kaartje!!! Hoe moeten we anders ruilen? Ik wil toch wel die gegevens zien in een ruillijst, anders kan ik toch niet ruilen? Ook op onze website's, clubs etc kom je vanalles tegen... Maar goed, waar ligt de grens? Als er geen namen meer op Marktplaats staan... hoe kan ik dan zien welk kaartje er uit Ottersum komt? Dan kan je dus niets meer op plaatsnaam verkopen! En die verkoopster zet het met alleen de voorkant er op en ja, dát verzamel ik vrijwel niet! Tis een moeilijk onderwerp..... Zodra ik weer op mijn laptop kan, dan haal ik veel lijsen van internet af, of zet alleen de voornaam en geboortedatum er op. Ook de kaartjes waarvan iets meer te zien is dan alleen de naam en geboortedatum zal ik er afhalen, heb geen zin in nog meer gedonder... Met die man, heb ik een paar keer over en weer gemaild en wacht nu weer op zijn reactie. Het is wel positief en over het kaartje terugsturen heb ik gezwegen in alle talen... heb wel gezegd dat ik hun kaartje van mijn website afhaal, zodra ik er op kan. (wachtwoord staat op die pc, anders had ik het via internet kunnen doen, maar weet zo het wachtwoord niet... dus schiet niet op.) Leuk hier jullie meningen te horen! |
Gepost door:
Natasja Op: 08/07/2005 20:43 |
|
Ja blijft moeilijk, hoor...pff... kan me best voorstellen dat je als ouders raar staat te kijken dat jouw kaartje op marktplaats of een andere site staat en dat er ook nog eens grof geld voor wordt betaald ![]() Gr. Natasja |
Gepost door:
Saïma Op: 08/07/2005 21:47 |
|
Een ruilkaartje wel, maar een kaartje uit mijn verzameling.... zoals ik de topic begon... (is zelfs een 2ling kaart van een naam die ik verzamel)... dat ga ik echt niet uit mijn boek halen en terugsturen.... Wat zou jij doen? |
Gepost door:
Marloes Op: 09/07/2005 11:11 |
|
Misschien is het en idee om op site's en clubs (wat iedereen kan zien) alleen voornamen en data vermelden. En op de ruillijsten (die alleen naar verzamelaars gestuurd worden) meer gegevens vermelden.... Groetjes Marloes. |
Gepost door:
Saïma Op: 09/07/2005 21:00 |
|
Leuk idee! Maar.... ik heb in mijn verzameling: 2 verschillende Joey's.... Joey Janssen, geboren op 13-09-1994 Joey Janssen, geboren op 13-09-1994 EChter zijn het 2 verschillende, hebben verschillende ouders en wonen ook niet bij elkaar in het dorp... En ik heb ook nog op 1 dag dat er 4 Joey's zijn geboren... Dus dat is altijd dezelfde voornaam en geboortedatum! Ook op de dag van onze Joey is er nog een Joey geboren! Maar ja, dus SOMS is meer info handig, maar ja, die is altijd via mail door te geven! Ik ga, als ik mijn website kan updaten, op een andere manier een lijst plaatsen... HOE weet ik nog niet. Maar het is en blijft een tip! ![]() |
Gepost door:
Linda Op: 02/08/2005 14:12 |
|
Ik kreeg ook ineens te maken met de wet privacy......ik mailde Jan Linders (supermarkt). Zij hebben een actie, leukste geboortekaartje van de maand wint een pakket oid. Ikke dus mailen wat ze met die geboortekaartjes doen. Ze krijgen er dagelijks honderden binnen, worden even bewaard en dan worden ze vernietigd....AAAAAAUUUUUUWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!! Ze konden ze niet toesturen ivm die wet!!! Balen!! Zo ook bij babyinfo..... |
Gepost door:
Saïma Op: 28/08/2005 17:53 |
||
Ik moet zeggen.... heb er NIKS meer van gehoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pffff.... |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
Ga naar pagina:
[1][2] |