Hoe ben je begonnen met verzamelen? |
Gepost
door : Saïma
Op: 04/06/2005 20:58 |
Hallo allemaal Hier een leuke topic, althans als jullie de vraag beantwoorden! Ik ben erg benieuwd hoe jullie op het idee zijn gekomen om geboortekaartjes te gaan verzamelen en wannéér was dat? Laat je reactie achter! Groetjes Saïma |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
|
Gepost door:
Saïma Op: 04/06/2005 20:58 |
|
Ik ben ten eerste begonnen toen ik 10-11 jaar was. Alle geboortekaartjes.. ik HAD er wat mee, wat dat weet ik niet. In die tijd had ik een leuk plakboek verzameld en ik kan me nog herinneren dat ik langs de deuren ging om kaartjes te vragen! Maar toen ik op de middelbare school kwam is dat verwaterd. Het plakboek heb ik altijd gehouden. Toen in 1994 onze zoon Joey werd geboren werd ik eigenlijk wel nieuwsgierig of hij naamgenoten had. Ik plaatste een oproepje in de Margriet en het werd nog geplaatst ook. Ik kreeg ontzettend veel reacties en sommige Joey-ouders stuurden ook het geboortekaartje mee. Later heb ik het eerste Joeyboek uitgegeven, ik was helemaal weg van die naam en wilde alles weten en alles hebben. Dit was een groot succes, had er veel verkocht. Daarna is het wat rustiger gegaan en ben ik verder gegaan met de geboortekaartjes, waar ik er inmiddels al heel wat van had. Zo plaatste ik weer diverse oproepjes en begon ik om geboortekaartjes met de naam Joey te vragen. Ook weer veel reacties, maar ook van verzamelaars. Zó ben ik in de verzamelaarswereld gerold. Dit was in 1997. Toen ik in verwachting was van Damian, in 1998, ben ik ook zijn naam gaan verzamelen. Na Damian's geboorte ging het verzamelen verder en verder en verzamelde ik ook alle knipseltjes wat maar met een Joey te maken had. Dit verzamel ik trouwens nu NOG!!! In 2001 kwam het 2e Joeyboek uit en het 1e Damianboek uit! Een groot succes, echter heb ik er flink verlies onder geleden. Maar goed, het was mijn hobby en ik heb nu nog Joey-en Damianboeken te koop. Daarna ben ik me helemaal gaan richten op de geboortekaartjes en kwamen alle knipseltjes in rustiger vaarwater, alhoewel ik nog steeds alles verzamel. Later speelde de computer een grotere rol en kregen steeds meer verzamelaars e-mail en internet. Zo is het ruilen via de mail begonnen. En nu is het 2005 en heb ik talloze geboortekaartjes en kan ik zeggen dat ik nu 10 jaar verzamel! Ik ben benieuwd naar jouw verhaal! Groetjes SAïma |
Gepost door:
Marlous van Nugteren Op: 05/08/2005 22:10 |
|
Mijn moeder verzamelde altijd de kaartjes van familie en vrienden die ze kreeg. Ik vroeg op een gegeven moment, ik denk dat ik 8 jaar was, of ik ze eens mocht zien die kaartjes. Dat mocht en ik was meteen verkocht van de namen en kaartjes, ik weet nog dat ik ze een keer allemaal rechtop in m'n kamer heb gezet en toen me moeder binnenkwam en de deur opendeed vielen ze allemaal. Ik mocht ze wel hebben, zei ze. En sindsdien ben ik de kaartjes gaan vragen van familieleden en kennissen. Ook bij onze dokterspraktijk heb ik van 1998-2001 kaartjes op kunnen halen, totdat er een nieuwe assistente kwam die ze zelf spaarde..... ![]() |
Gepost door:
anja Op: 02/11/2005 11:32 |
|
toen wij in 1994 onze dochter kregen was er nog een kindje die dag geboren in het ziekenhuis toen ze een jaar of 2 was ben ik eens gaan zoeken op internet of er nog meer kindjes die dag geboren waren en of er nog meer kindjes geboren waren die de mooie naam AMBER haden gekregen en zo heeft DIENIE PETERS me heel goed geholpen had vele amber kaartjes en 20-06 kaartjes voor me daar was ik super blij mee en ja van het een komt het ander en voor je het weet ben je BESMET met de geb kaartjes ziekte nu heb ik vele boeken vol en kratten met ruilkaartjes en ja zo ga je door spaar nu ook onze woonplaats en weet ik wat allemaal nog meer zo kwam laatst iemand die vroeg waarom ik geen kaartjes ga speren waar amber als grote zus op staat en ja hoor weer een voor keur erbij ![]() ![]() groetjes anja |
Gepost door:
wilma Op: 17/11/2005 23:28 |
|
Ik ben aangestoken met het virus door Nathalie van der Burg. Ik ken haar van een msn site en ze vertelde mij een jaar geleden dat ze geboortekaartjes verzamelde en vroeg waarom ik dat eigenlijk niet deed. Even over na gedacht en toen besloten om Marjolein kaartjes te verzamelen. Dus ik doe het nu bijna 1 jaar en vind het erg leuk om te doen. groet Wilma |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |