* Saïma's GEBOORTEKAARTJESverzameling.nl *

http://www.geboortekaartjesverzameling.nl
Doosje ruilkaartjes gekregen!
Gepost door : Saïma
Op: 01/03/2010 15:57
es! Ik heb er weer wat RECENTE ruilkaartjes bij!

Voor veel verzamelaars zit er vooral NIKS tussen....

Het komt uit een plaats waar héél veel gelovige mensen wonen, dus meer dan 5 kaartjes waarvan het het 9e kind is... of zo..

En daarbij is hun keuze ook erg sober; Meer dan 9 van die kleine strikkaartjes, nog ene paar andere strikkaartjes en verder was de keuze uit de geboorteboeken vooral bruin-beige-grijs-witte kaartjes...

Voor mij persoonlijk dus vooral ontzettend SAAIE kaartjes... maar goed, voor diegenen die namen/data zoeken is het altijd leuk!

Er zitten iets van 5 leuke kaartjes bij die ik wel snel verwacht te ruilen... Toch nog IETS leuks om te ruilen! Ook qua namen was het niet echt mijn smaak... en die van jullie veelal ook niet, ben vrijwel géén één naam tegen die de verzamelaars waar ik het meeste mee ruil, tegengekomen...

Ach, de drukker zoekt ze met alle plezier voor me uit en ik vind het gewoon super dat ze dat doet! En beter IETS dan niets! En er kan natuurlijk TOCH altijd een van de namen tussen zitten die ik zoek... en DAAR doe ik het voor!

Het viel overigens wel op... op de MOOISTE kaartjes, de gekleurde... daar stond helemaal niks over de Heer en over God in... Hmmm.... zou het dan toch zo zijn dat de gelovigen ook ouderwetse kaartjes uitzoeken...

Ach, ergens ook wel bijzonder dat mensen anno 2010 nog leven zoals 70 jaar geleden... (Gelovig, veel kinderen, namen uit die tijd en ook nog eens Oud-Hollandse kaartjes en... dan óók nog de ouderwetse manier: soms de namen van de ouders, met alleeeeen de volledige voorletters en dan hun achternamen en de namen van brusjes: 'En Kinderen'... !)

Maar het meest bijzondere kaartje was op dat moment toch wel....................

Een kaartje waar het 9e kind is geboren en hun straatnaam was: Wipmolen.... Oeps...

Al met al, heb weer wat om te scannen, wel heel wat minder, want van die saaie grijswitte/bruin-beige-witte kaartjes zijn er ook nog eens een héleboel waar ik er 3 of 4 van heb....

Groetjes Saïma

Oh... wat ik wel kwijt wil, geen idee of er ook verzamelaars bij zitten die zo zwaar gelovig zijn.... mijn excuses als dit verkeerd overkomt.... Maar goed, voor mij komt dit gewoon echt anders over en bij elk kaartje kwam er toch weer een verbazing... !

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

Out of range value for column 'id_b' at row 1